Utrinki s 48. letne konference Mednarodnega združenja šolskega knjižničarstva (IASL) in 23. mednarodni forum o raziskovanju šolskega knjižničarstva (21.-25. 10. 2019, Dubrovnik)

Nevenka Mandelj, OŠ Litija, šolska knjižničarka in eTwinning ambasadorka

Nikoli si nisem predstavljala, da se bom kdaj udeležila – pasivno, kaj še aktivno – dogodka, kot je IASL konferenca. Če nič drugega, so bile razdalje tiste, ki so mi nakazovale, da je to misija nemogoče. Leta 2016 je bila konferenca v Tokiu, naslednje leto v Kaliforniji, 2018 v Istanbulu, za leto 2019 pa je bila napovedana na Hrvaškem. V Dubrovniku, natančneje. Bistveno bliže, kajne?! Tudi tema je bila izzivajoča: Konvergenca – opolnomočenje – preoblikovanje: šolske knjižnice. S kolegico Uršo Bajda, knjižničarko na Osnovni šoli Tončke Čeč Trbovlje, sva se odločili aktivno nastopiti na konferenci v tandemu. Žirijo sva s prispevkoma prepričali, saj sva bili povabljeni kot aktivni udeleženki na konferenco, ki je štela 244 – po večini – šolskih knjižničarjev iz 45 držav vseh kontinentov.

Šolsko knjižnico sem predstavila v luči opolnomočenja transpismenosti v mednarodnih sodelovanjih. Transpismenost kot ena ključnih pismenosti 21. stoletja vključuje sposobnosti branja, pisanja in interakcije po različnih platformah, orodjih in medijih. Povedano drugače: transpismenost je nov koncept pismenosti, kjer se sposobnosti pisanja in branja povezujeta s sposobnostjo uporabe različnih vrst medijev.

V sklopu knjižničarskega krožka na OŠ Litija sem v preteklosti uspešno izvedla že nekaj mednarodnih projektov na temo bralne pismenosti, vse skupaj pa začinila s sodobno tehnologijo in eTwinningom, katerega fleksibilnost, neformalnost omogoča učiteljem in učencem vso svobodo raziskovanja in oplemenitenja učnih ur in obšolskih dejavnosti. Teme konference se tako odlično vklopijo mednarodne aktivnosti, ki potekajo v sklopu programov Erasmus+ in eTwinning na naši šoli. 

V svojem prispevku sem spregovorila o poti v mednarodno sodelovanje, ki sem jo kot šolska knjižničarka do sedaj prehodila pod okriljem evropskih programov. Sodelujoče sem seznanila s prednostmi sodelovanja v mednarodnih šolskih projektih eTwinning, ki omogočajo varno spletno povezovanje in projektno sodelovanje šol in vrtcev v evropskem prostoru. Predstavila sem tudi formalne, bolj obvezujoče projekte mobilnosti in šolska partnerstva Erasmus+. Projekti, tako formalni kot neformalni, so kot prvo dragocen vir rasti, inovacij in sprememb na šoli. Vpliv projektov je zaznati tako na ravni šole, profesionalnega razvoja učiteljev, predvsem pa pri aktivnemu in motiviranem vključevanju učencev v sam proces učenja.

Slednje nam potrjuje tudi učenka 6. razreda, ki svojo izkušnjo opisuje takole: “Sodelovanje v mednarodnih projektih je dvignilo mojo samozavest, pomagalo mi je izboljšati jezikovne kompetence, prineslo mi je mnogo novih prijateljstev, mi dalo vpogled v druge kulture, navade in načine življenja ter povečalo toleranco do ljudi, ki drugače razmišljajo. Prepričana sem, da sem s sodelovanjem v različnih mednarodnih dejavnostih v bistvu bolje pripravljena na kritičen vstop v sodobno družbo. Poleg tega sem bogatejša za številne iskrive in nepozabne anekdote, ki so nastale med projekti.”

Naslednja mednarodna konferenca se bo odvijala v Teksasu, kjer naju z Uršo zagotovo ne bo. Veseli naju da sva imeli priložnost mednarodnemu občinstvu predstaviti, kako aktivne so šolske knjižnice v naši čudoviti Sloveniji.

Vabljeni k ogledu spletnih učilnic projektov eTwinning, ki so potekali na OŠ Litija:

Read(y)!

RDY: Roald Dahl Year

Reading for LIFE

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja