Projekt Učitelj Volk, ali kako približati učne vsebine otrokom preko YOUTUBE zabave.

“I would rather entertain and hope that people learned something, than educate people and hope they were entertained!”

Walt Disney

Uvod

Zabava ima pri učenju večjo vlogo kot si predstavljamo. Čeprav se učni proces razvija v smer učenca kot gorišča učnega procesa, se še vedno premalo poudarja zabavo med učenjem (tu je potrebno razlikovati med zabavo za sprostitev in zabavo med učenjem). Krashen, Tews, Willis in mnogi drugi avtorji so z vidika različnih panog (nevrologija, didaktika, behaviorizem … ) prišli do enakih spoznanj. Raven dopamina (hormona sreče) močno vpliva na učinkovitejše trajno pomnenje in tudi motivacijo za nadaljnje učenje ter manjšo inhibicijo ustvarjalnosti.

Začetki in izhodišča ideje

Ob drugem valu epidemije, smo si v projektu učitelj Volk zadali cilj, da izkoristimo situacijo za obogatitev učnega procesa tudi po vrnitvi v šolo. Tako se je “skotil” youtube kanal Učitelj Volk.

Najprej smo raziskali nekaj kanalov, ki so nam jih predlagali naši učenci, da bi ugotovili, kaj jih pritegne. Bili so popolnoma nepovezani z učenjem (ali pač?). Na kanalih “gamerjev” ali igričarjev smo videli kaj pritegne otroke k igram in youtube posnetkom iger kot so PUBG, PokemonGO itd. Ti elementi so bili:

  • neposredna komunikacija z avtorjem (v obliki komentarjev). Ta vidik je sicer v učilnici samoumeven, na spletu nekoliko manj. Youtube nam nudi možnost komentarjev pod videom, kjer lahko razvijamo tudi vnete razprave – nekaj kar nam v naših razredih 1. triade nikakor ni uspevalo.
  • Možnost opozoril na nove vsebine (s prijavo na kanal – subscription)
  • Preprost vmesnik, ki zaenkrat prekaša ostale rešitve, ki jih lahko ponudimo otrokom.
  • Lažja prijava (več staršev in otrok ima gmail račun kot ostale račune).
  • Delna anonimnost: Ni strahu pred napačnimi odgovori, saj se lahko prijavijo pod psevdonimom.
  • Že znana aplikacija

Primer izdelka

https://www.youtube.com/watch?v=1p7Ci6glmKw&list=PL8qgESeZzBjkwyTSnz4wSD2f80uZ4M3-T

(Ne)pričakovani pozitivni učinki dela preko youtube kanala.

Z nalaganjem posnetkov in pridobivanjem povratnih informacij smo prišli do naslednjih (ne)pričakovanih ugotovitev:

  • Učenci z veseljem pišejo in s tem razvijajo sporazumevalno zmožnost.
  • Urijo slušno razumevanje.
  • Spoznavajo resnični virtualni svet in nepisana pravila, pasti in prednosti le-tega.
  • Spodbuda debate med učitelji o uporabi programov, aplikacij in deljenja znanja.
  • Možnost učitelja, da dobi povratne informacije o tem, kateri del razlage pritegne pozornost in kateri jo izgubi (Youtube studio, primer na fotografiji):
Vir: Studio kanala učitelj Volk (modra področja – pozornost gledalcev zraste, rdeča – pozornost gledalcev pade)

Dodatki kanalu (razširitve)

Učencem lahko v opisu posnetka tudi dodamo povezave na razne nadaljevalne dejavnosti. Primera na fotografijah:

Povratne informacije otrok, staršev in učiteljev

“Kul video. Zdaj znam deljenje.”

Učenec, 3. razred

“Končno je naš … z veseljem reševal račune”

“Všeč mi je vaša minuta za zdravje! Se vsaj malo razmigajo”

Starši učencev.

Tole pa z veseljem uporabim in delim naprej!

Vau, prosim čim prej naredite kakšno razlago kako izdelati animacije v posnetku.

Učiteljice RS

Zaključek

Čeprav je začetni vložek energije in časa v izdelavo kvalitetnega Youtube kanala velik, je na dolgi rok to med boljšimi orodji učenja na daljavo in kasneje tudi podporni element učenja v šoli (dodatna razlaga in pomoč za starše in otroke).

Je lahko tudi izhodišče za metodo “Flipped classroom”, kjer učenci dobijo vnaprej vire, ki jih za domačo nalogo pregledajo, nato pa v šoli rešujejo probleme povezane s to snovjo. Skratka možnosti je ogromno.

V primeru, da se želite naročiti na naš kanal in nas s tem podpreti je tu povezava. Vsakega v plemenu Volkov bomo veseli :).

https://www.youtube.com/channel/UCU6CV4lNFy1Wgj4NUku7vXA?view_as=subscriber

Do nadaljnjega,

Ekipa učitelja VOLKA

4 thoughts on “Projekt Učitelj Volk, ali kako približati učne vsebine otrokom preko YOUTUBE zabave.

  1. Katarina Bergant
    15. 12. 2020 at 22:51

    Vaša ideja je odlična, motivacijska in učinkovita. Cenim ves trud, ki ste ga vložili v zagon kanala oz. ga vlagate v izdelovanje vsebin. Zagotovo ga tako učenci kot tudi sodelavci radi obiščejo.

    1. Jure Aljaž
      18. 12. 2020 at 6:48

      Hvala! Lepo je videti, da trud ni zaman. 🙂

  2. Špela Habjan
    17. 12. 2020 at 19:29

    Po naključju sem naletela na vaš kanal in ker imamo doma učenca 3r, ga sedaj z največjim veseljem uporabljamo. Sploh matematika, deljenje, mu je precej bolj jasno kot po moji razlagi. Krasna pomoč pri delu na daljavo.

    1. Jure Aljaž
      18. 12. 2020 at 6:41

      Hvala za ta komentar! Je kot nov veter v jadra :). Sem tudi odprt za predloge glede katere snovi naj razložim naslednje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja