Vključevanje lokalne skupnosti v projekt Erasmus+: SAGE – solutions against greenhouse effect

Tatjana Gulič, ambasadorka eTwinning, OŠ Preska

Na Osnovni šoli Preska v Medvodah smo že več kot desetletje dejavno vključeni v mednarodne projekte Erasmus+ in eTwinning. Šola je danes že drugič dobitnica znaka šola eTwinning, kar pomeni, da vključuje mednarodno projektno sodelovanje v redne šolske aktivnosti in strategijo šole kot celote, njeni učitelji in učenci pa smo aktivno vezani v evropski prostor.  

Projekt SAGE, ki poteka že drugo leto, je povezal tri evropske šole iz Slovenije, Italije in Francije. V prvem letu projekta smo se učenci in učitelji seznanili s težavo toplogrednih plinov in poiskali rešitve za njihovo zmanjšanje. Pregledali smo dostopne podatke o temperaturi, padavinah in ekstremnem vetru ter jih predstavili na infografikah.

Prek projekta smo mlade želeli ozavestiti o okoljskih težavah in spodbuditi k iskanju rešitev zanje. Pri tem smo zlasti poudarjali, kaj lahko vsak stori kot posameznik in kako lahko prepriča tudi druge, da mu sledijo. S tem namenom smo poskušali vplivati tudi na lokalno skupnost.

Aktivnosti, ki smo jih izvajali, zajemajo eksperimente na temo podnebnih sprememb, uporabo različnih energijskih virov za prevozna sredstva, postavitev tople grede na šolskem vrtu, v njej pa vzpostavitev elektronskega spremljanja toplogrednih plinov, raziskavo o navadah prebivalcev krajev, v katerih se nahajajo šole, o transportu, o njihovih prehranskih navadah ter športnih aktivnostih. V okviru projekta smo pripravili tudi aplikacije za android naprave o ogljičnem odtisu, o vnosu energije v naše telo.

Kot zanimivost naj povem, da so v Franciji doživeli pravo katastrofo, saj jim je narava kar dvakrat zagodla s hudim vetrom in nevihto, ki sta podrla postavljeno toplo gredo. Tako so se učenci na lastne oči prepričali, kaj pomenijo podnebne spremembe, saj takšne nevihte in vetra tam še nikoli niso doživeli.

Raziskali smo tudi možnost uporabe novih energijskih virov za prevozna sredstva, pri čemer smo se oprli na izkušnje iz francoskega mesta Pau, od koder prihaja partnerska šola in kjer za javni prevoz uvajajo avtobuse na gorivne celice. Učenci so pripravili modele avtomobilov na gorivne celice. Z modeli so preizkusili pretvorbo sončne energije za pridobivanje vodika, ki je v teh celicah kot pogonsko sredstvo.

V sklopu mednarodnih aktivnosti šole vedno poskrbimo tudi za prepoznavnost in širitev projekta navzven, na lokalno skupnost in širše. Pomembno je, da šolski mednarodni projekt ne postane zgolj aktivnost, ki se odvija znotraj šolskih učilnic, temveč da je v projekt povabljenih in vključenih čim več različnih deležnikov in strokovnjakov, ki lahko z znanjem in resursi obogatijo projekt kot celoto in mu na ta način dodajo vrednost.

Mednarodno projektno sodelovanje smo tudi tokrat uspešno vpeli v delovanje lokalne skupnosti. Rotary Club Medvode nam je priskočil na pomoč pri postavitvi pitnikov za vodo ter pri nakupu materiala za preureditev sobnih koles za polnjenje mobilnih aparatov. Pri tem smo sodelovali s strokovnjaki lokalnega podjetja Tine Zorič, s. p., ki so nam svetovali pri izvedbi in postavitvi.

V povezavi s klubom Rotary načrtujemo tudi sodelovanje z vrtci Medvode, saj naj bi naši učenci na delavnicah predstavili modele vozil predšolskim otrokom. Diseminacijo projekta in predstavitve bomo nadaljevali takoj, ko bodo to dopuščale razmere v povezavi z epidemijo covid-19, ki je v zadnjem letu povsem spremenila vsakdan šol in vrtcev.  


Ob zaključku projekta bomo pripravili še nabor ukrepov, ki jih lahko upošteva vsakdo od nas in s tem pripomore k zmanjšanju škodljivih vplivov na okolje. S tem bomo omogočili trajnost projektnih rezultatov. Dosežki projekta bodo predstavljeni na občinskem nivoju, za vse vas pa so že dosegljivi v spletni učilnici projekta TwinSpace.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja