V sklopu inovativnega projekta B-RIN so se otroci dveh skupin, Kamenčki in Triglavčki, podali na vznemirljivo popotovanje po svetu podatkov, omrežij in interneta. Tokratna dejavnost je imela za cilj otrokom približati osnovne koncepte zbiranja, shranjevanja, posredovanja in prikazovanja podatkov ter jih ob tem spoznati tudi z uporabo digitalnih orodij na zabaven in razumljiv način. Sodelovanje obeh skupin se je izkazalo za izjemno uspešno, saj so otroci ne samo pridobili novo znanje, temveč tudi navezali nova in okrepili stara prijateljstva.
Skupina Kamenčki je več mesecev gostovala v enoti, kjer domuje skupina Triglavčki. Tako so se v tem času med skupinama spletle prijateljske vezi. Po vrnitvi Kamenčkov v svojo prenovljeno enoto je bila tokratna dejavnost idelana za sodelovanje na daljavo. Otroci so skozi uvodne diskusije spoznali temeljne koncepte podatkov, omrežij in interneta. Z usmerjenim pogovorom in praktičnimi primeri so se naučili, kako podatke zbiramo, shranjujemo in pošiljamo preko digitalnih naprav. Otroci so z navdušenjem sodelovali pri pošiljanju skupinskih fotografij in deljenju izštevank. Z uporabo digitalnih orodij so ustvarjali stolpične prikaze najljubših okusov sladoleda ter nato primerjali rezultate med skupinama. Vsako novo sporočilo so z veseljem pričakali in preverili na spletni platformi Padlet. Tako so spoznali koncept omrežij in interneta ter spoznali prednosti sodelovanja in komuniciranja na daljavo.
Vrhunec dejavnosti je bilo skupno srečanje obeh skupin v centru Ljubljane, kjer so se otroci končno srečali v živo in se skupaj posladkali s sladoledom. Ta dogodek je bil simbol uspešnega sodelovanja in zaključek njihovega popotovanja po svetu podatkov in omrežij.
Visoka stopnja motivacije in angažiranosti otrok je pokazala, kako pomembno je, da so dejavnosti prilagojene njihovi razvojni stopnji in interesom. Skozi igro in sodelovanje so otroci pridobili dragoceno znanje o podatkih, omrežjih in internetu ter razvijali svoje digitalne spretnosti. Tovrstni projekti so odličen način za spodbujanje otrokove radovednosti in pripravljenosti na nadaljnje učenje ob souporabi digitalnega sveta.
Besedilo: Monika Brodarič, Mirja Bobnar in Tomaž Kocman
Fotografije: Monika Brodarić
Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.