3. scenarij za učno dejavnost, ki so jo pripravile učiteljice v okviru projekta B-RIN na OŠ Oskarja Kovačiča Škofije se začne z zapisom: “Učence odpeljemo na šolsko igrišče (večjo zunanjo površino).” Namen dejavnosti pa opredeljuje:
- učenci spoznavajo pomen varnosti na spletu. Opredelijo področja, ki morajo biti zaščitena z gesli in razlikujejo med močnimi in šibkimi gesli. Spoznajo načine ustvarjanja bolj varnih kombinacij. Slednje počno s pomočjo skrivne pisave in znakov na tipkovnici
- ob igri z robotki (WeDoo) se srečajo z osnovnim programiranjem, kjer je poudarek na pravilnih zaporedjih. Spoznajo pomembnost postopnosti in sledenja navodilom.
In kako je varnost na spletu ter programiranje povezano s šolskim igriščem?
Učiteljice so za učence pripravile pravo pustolovščino. Učenci so na šolskem igrišču skozi igro, gibanje in reševanje ugank zbirali črke iz katerih so sestavili skrito geslo. In prav to skrito geslo je bila uvodna motivacija za opredelitev pomena varnosti na pletu. Učenci so spoznali skrivno pisavo in si z njo predali prijazna sporočila. Predvsem pa so spoznali kako sestaviti varno geslo za zaščito svoje digitalne identitete.
Drugi del dejavnosti je potekal v učilnici, ker so učenci spoznali osnove programiranja z Robotki WeDoo 2.0. Robotku so pomagali sestaviti geslo. Slednjega so oblikovali tudi iz svojega imena tako, da so ga preoblikovali. Svoja gesla so si učenci delili s pomočjo Mentimetra in ugibali čigava so. Ko so poskrbeli za varnost in razumeli pomen le-te na spletu pa so sestavili mlinček in mu sprogramirali nekaj preprostih navodil (npr. zavrti se trikrat v levo). Tako so utrdili preprosta zaporedja in utrdili pomen podajanja postopnih navodil, kar so usvajali v predhodnih izvedbah učnih scenarijev.
Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jihzahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.
KLJUČNIKI ZA DRUŽBENA OMREŽJA
#BRIN #NextGenerationEU #MVI #UP