V letošnjem šolskem letu so bile na OŠV Ankaran izvedene štiri delavnice v dveh inovativnih oddelkih v okviru projekta B-RIN. V vrtcu in prvem razredu. Učni scenariji delavnic so pokrivali vseh pet ključnih področij računalništva in informatike: računalniške sisteme, podatke in analizo, algoritme in programiranje, omrežja in internet ter učinke računalništva in informatike. Te učne dejavnosti za otroke niso bile le priložnost za igro, ampak so predstavljale celosten pristop k učenju, ki zajema področja kurikuluma za vrtce in hkrati povezuje učne cilje v osnovni šoli. Otroci so tako razvijali ne le intelektualne sposobnosti, temveč tudi socialne, čustvene in fizične spretnosti, kar pomembno prispeva k celostnemu razvoju njihove osebnosti.
Pri drugi izvedbi učnega scenarija so sodelovali dijaki STŠ Koper. Otroci so spoznali digitalne naprave, njihovo delovanje ter jih razlikovali glede na namembnost. Ena od ključnih prednosti delavnic je bila bogatitev besednega zaklada in spodbujanje ustvarjalnosti. Otroci so skozi dejavnosti, kot so poimenovanje naprav, sestavljanje zgodbic in risanje, spoznavali nove besede in jih povezovali z realnimi situacijami. Takšno praktično učenje jezika je spodbujalo njihov govorni razvoj in krepilo sposobnost izražanja misli in čustev. Poleg jezikovnih spretnosti so delavnice vključevale tudi elemente umetnosti, kjer so otroci skozi risanje in druge ustvarjalne dejavnosti razvijali svojo domišljijo in ustvarjalnost.
Delavnice so otrokom ponudile tudi priložnosti za razvoj socialnih veščin, ki so ključne za vzpostavljanje in vzdrževanje prijateljskih odnosov. Skozi različne igre in aktivnosti so se učili sodelovanja, skupnega reševanja problemov, dogovarjanja in pogajanja, kar jim omogoča učinkovito komunikacijo in sodelovanje v skupini.
Otroci so skozi aktivnosti utrjevali štetje, spoznavali različne načine razvrščanja in prikazovanja podatkov, kar jim je pomagalo pri razvoju logičnega mišljenja in razumevanju osnovnih matematičnih konceptov. Na primer, spoznavali so stolpčne prikaze za vrednotenje naprav in drevesne diagrame za razvrščanje.
Gibalne dejavnosti v delavnicah niso bile pomembne le za telesni razvoj otrok, temveč tudi za razvoj neverbalne komunikacije. Otroci so se skozi gibanje kreativno izražali, kar jim je omogočilo povezovanje s svojimi občutki in interpretirati neverbalne znake pri sebi in drugih. Poleg tega je gibanje spodbujalo razvoj motoričnih sposobnosti in koordinacije, kar je ključno za zdrav telesni razvoj otrok.
Vse te dejavnosti so skupaj prispevale k celostnemu razvoju otrok, saj so naslovile tako kognitivne, socialne, čustvene kot tudi fizične potrebe. Delavnice, ki so vključevale različna področja kurikuluma vrtca, so otrokom omogočile, da so se učili na način, povezan z njihovim vsakdanjim življenjem, hkrati pa so jih pripravile na uspešno nadaljevanje izobraževanja v šoli. Takšne delavnice niso bile le priložnost za igro, temveč tudi za pridobivanje dragocenih življenjskih veščin, ki bodo otrokom koristile še dolgo po tem, ko bodo zapustili vrtec.
Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jihzahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.
#BRIN #NextGenerationEU #MVI #UP