Učenje varnega prečkanja ceste

3 1

V okviru projekta B-RIN smo se na OŠV Ankaran pridružili evropskemu tednu programiranja, ki je potekal od 14. do 27. oktobra 2024. Učni scenarij v okviru projekta B-RIN namenjen učencem 1. razreda je bil uspešno izveden z namenom učenja pravilnega prečkanja ceste skozi igro in sodelovanjem s policistkami. Poudarek smo dali na medpredmetno povezavo in združili elemente matematike, spoznavanja okolja in osnov algoritmov. Učenci so skozi različne korake pridobili praktično znanje o varnem prečkanju ceste ter osnovah algoritmičnega razmišljanja.

Učni scenarij smo izvedli v štirih delih. V prvem delu smo se z učenci pogovorili o osnovnih pravilih varnega prečkanja ceste. S pomočjo kartončkov smo skupaj sestavili zaporedje korakov, ki jih je treba upoštevati za varno prečkanje. Tako smo uvedli pomen algoritmičnega razmišljanja.

V drugem delu so učenci skupaj s policistkami odšli na sprehod po okolici šole. Preizkusili so se v praktični izvedbi prečkanja ceste, pri čemer so sledili predhodno dogovorjenemu algoritmu in pridobili izkušnje v resničnem okolju.

Tretji del je potekal na mreži, kjer so učenci raziskovali pot do cilja, pri čemer so sestavljali zaporedje ukazov in preverjali pravilnost vsakokratnega koraka. Naloga je zahtevala pozorno opazovanje in sledenje natančnim navodilom.

V zadnjem delu so učenci svoje algoritme preizkusili še na papirju, kjer so narisali pot s puščicami in označili zaporedje korakov, potrebnih za dosego cilja. S tem so utrdili svoje razumevanje pravilnega zaporedja in prenašanja algoritmičnega razmišljanja na različne načine.

Uvodna priprava

Učiteljica je najprej uvedla temo in se z učenci pogovorila o pravilih varnega prečkanja ceste. Skupaj so sestavili zaporedje korakov, ki jih je treba upoštevati pri prečkanju, in se pogovorili o dvigu roke ter pomembnosti pozornosti na prometne znake.

Učenci so z uporabo kartončkov skupaj sestavili algoritem za pravilno prečkanje ceste (nadenem si rumeno rutko → odidem ven → ustavim se pred prehodom za pešce → pogledam levo → pogledam desno → ponovno pogledam levo → cesta je prazna → prečkam cesto).

Praktična vaja s policistkami

Učenci so v spremstvu policistk odšli na sprehod v okolico šole, kjer so v realnem okolju vadili pravilno prečkanje ceste. Policistke so jih sproti opozarjale na prometne znake in druge elemente varnosti.

Med prečkanjem ceste so učenci sledili predhodno dogovorjenemu algoritmu, ki vključuje natančno opazovanje levo in desno ter prečkanje ceste, ko je to varno.

Učenje algoritmov z mrežo

Učiteljica je postavila mrežo (5 x 5) s simboli za prehod za pešce in šolo, ki sta predstavljala začetek in cilj poti. Učenci so se postavili pred mrežo in s pomočjo algoritmov skušali ugotoviti pravilno pot do cilja.

Prvi učenec je izvedel prvi korak, učiteljica je potrdila pravilnost, nato pa je nadaljeval naslednji učenec, dokler ni prišlo do napake. Postopek so ponavljali, dokler ni učenec dosegel cilj.

Risanje algoritmov na papirju

Na delovnih listih so učenci risali pot na mreži s puščicami. Vsak učenec je narisal pot do cilja (npr. od prehoda za pešce do šole) in pri tem upošteval omejitev števila korakov.

Pri tem so učenci natančno sledili korakom in zapisali algoritem poti, kar je zahtevalo pozornost in sledenje navodilom.

Po zaključku aktivnosti so učenci:

  • razumeli in izvajali pravilno zaporedje korakov pri varnem prečkanju ceste,
  • prepoznali in zapisali osnovne principe algoritmičnega razmišljanja skozi zaporedje korakov,
  • znali slediti in oblikovati preproste algoritme.

Izvedene aktivnosti so učencem na zabaven in poučen način približale pomen algoritmičnega razmišljanja ter varnosti v prometu. S praktičnimi vajami in natančnim sledenjem korakom so pridobili dragocene veščine za varno obnašanje v prometu ter osnovno načrtovanje zaporedij, potrebnih za dosego ciljev.

logo B RIN projekt barvni1 3 1

Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jihzahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.