V skupini Zmajčki, kjer so otroci stari od 4 do 6 let, smo se v letošnjem letu vključili v projekt Inovativna pedagogika 5.0.
Najprej smo z otroki spoznavali orientacijo: orientacija v prostoru (iskanje zaklada ipd.), orientacija na telesu (razgibavanja, plesi ipd.), orientacija na ploskvi (uporaba zvezka, risanje po navodilih).
Ko so otroci osvojili zastavljene cilje, smo začeli z dejavnostmi, povezanimi z mrežo. Sredi igralnice smo postavili mrežo, v kateri so se otroci prosto igrali. Na mreži so: skakali, vanjo polagali različne predmete, skupaj šteli vrstice, stolpce in kvadratke.
Ob tem smo se posvečali tudi številom do 5. Otroci so: šteli, prirejali, spoznavali števila, primerjali števila (katero je večje, katero manjše), urejali števila po zaporedju (od najmanjšega do največjega) s pomočjo navodil urejanja z mehurčki.
Ko so osvojili te cilje, smo dejavnost nadgradili z igro Robotki. Pri tej igri je en otrok dajal navodila s pomočjo puščic (naprej, obrni se levo, obrni se desno), drugi otrok pa je igral vlogo robota, ki je navodilom sledil.
Nalogo smo dodatno popestrili z uporabo števil. Naključno sem po mreži razporedila števila od 1 do 5. Otrok, ki je dajal navodila, je imel nalogo, da robota usmeri do določenega cilja – izbranega števila. Ko je otrok “robot” prispel na cilj, je število fotografiral s fotoaparatom, ki sliko takoj natisne. Otroci so primerjali sliko z navodili in fotografijo robota. Če sta se števili ujemali, je bila naloga pravilno opravljena.
Z igro Robotki smo otrokom na igriv način približali osnovne koncepte računalniškega mišljenja. Sledili so zaporedju navodil, jih sestavljali kot algoritme ter preverjali njihovo pravilnost skozi primerjavo cilja in rezultatov. Ob tem so razumeli pomen natančnosti pri podajanju navodil in logičnega razmišljanja za reševanje problemov, kar predstavlja temelj za nadaljnje učenje programiranja.
Zapisala: Simona Rangus, OŠ Šmarjeta – vrtec Sonček