Druga delavnica projekta B-RIN z učenci 4. a in 4. c oddelka OŠ Vojke Šmuc v šolskem letu 2024/2025 – »Po mreži hitiš in vse razporediš«
Namen delavnice je bil spodbujanje logičnega razmišljanja, uvajanje osnov algoritmičnega razmišljanja ter povezovanje glasbe in matematike. Delavnica je bila razdeljena na več zanimivih in interaktivnih aktivnosti, ki so učence navdušile.
Prva aktivnost je bila namenjena uvajanju koncepta procesorskega razmišljanja in urejanja podatkov. Učenci so dobili kartončke s številkami od 1 do 6 in se ob glasbi gibali po prostoru. Ko je glasba utihnila, so se morali razvrstiti od najmanjšega do največjega števila. Vzporedno smo učencem razložili, kako procesorji v računalnikih hkrati obdelujejo podatke in delujejo „številne glave“.
Učenci so v parih reševali naloge na listih z mrežo, kjer so morali urejati številke od 1 do 6 po algoritmu primerjanja parov. Pri vsakem koraku so primerjali dve števili in jih premaknili v smeri puščice, pri čemer je manjše število nadaljevalo v levo, večje pa v desno. Aktivnost smo nadgradili s predstavitvijo solmizacijskih zlogov. Učenci so s pomočjo zvončkov urejali tone in jih primerjali z notnim črtovjem, projiciranim na interaktivni tabli.
Na šolskem igrišču smo pripravili veliko mrežo, na kateri so se učenci razporedili glede na številke. Vsak učenec je imel številko, ki jo je moral pravilno umestiti na mrežo po danem algoritmu. Aktivnost smo ponovili z razvrščanjem solmizacijskih zlogov, kjer so morali učenci z uporabo spomina postaviti zloge na pravilno mesto.
Zadnja dejavnost je bila izvedba algoritma „Bubble Sort“ s pomočjo zvončkov. Učenci so najprej naključno razporedili zvončke po prostoru. Nato so s primerjanjem parov tonov in zamenjavami po potrebi postopno uredili zvončke od najnižjega do najvišjega tona. Aktivnost je učence na zabaven način učila koncepta urejanja podatkov in logičnega zaporedja korakov.
Delavnica je bila zelo uspešna in je učencem omogočila, da so skozi igro in interaktivne naloge spoznali osnove algoritmičnega razmišljanja, urejanja podatkov ter povezave med glasbo in logiko. Aktivnosti so spodbujale timsko delo, logično sklepanje in ustvarjalnost. Učenci so bili navdušeni nad raznolikostjo nalog in so aktivno sodelovali v vseh delih delavnice.
Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jihzahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja. #BRIN
#NextGenerationEU #MVI #UP