Stolpec, vrstica – podatkovna resnica

V sklopu projekta B-RIN je na OŠV Ankaran v 2. razredu potekala druga delavnica, katere cilj je bil učencem predstaviti, kako se podatki zbirajo, obdelujejo in shranjujejo, ter jih seznaniti z osnovami delovanja dvojiškega sistema.

Zbiranje in prikaz podatkov

V prvem delu dejavnosti so učenci raziskovali, kako zbirati podatke o sebi in svojih sošolcih. Zbirali so podatke, kot so mesec rojstva, barva oči, las in oblačil. Podatke so zbirali na različne načine, na primer z dvigovanjem rok, uporabo magnetov ali palčk različnih barv. Poseben poudarek je bil na razvrščanju podatkov glede na spol, kar so učenci označili z različnimi simboli.

Po zbiranju podatkov so učenci delali v skupinah, kjer so morali na kreativen način predstaviti eno skupino podatkov. Uporabljali so različne metode, od vizualnih prikazov na tabli do uporabe didaktičnih pripomočkov. Izbrane podatke so nato predstavili sošolcem in jih na koncu skupaj analizirali. Izbrali smo en primer in podatke prikazali tudi s pomočjo računalnika (graf, stolpčni in vrstični diagram), nato pa smo se pogovorili o shranjevanju podatkov na računalniku.

Uvod v dvojiški sistem

Drugi del aktivnosti je bil namenjen spoznavanju delovanja računalnikov in dvojiškega sistema. Učenci so v parih izumili dva simbola, s katerima bi lahko komunicirali informacije. Ta dejavnost je učence spodbudila k razmišljanju o osnovah binarnega sistema, ki ga uporabljajo računalniki.

S pomočjo kartic s pikami so učenci spoznali, kako se v dvojiškem sistemu zapisujejo števila. Učenci so morali s karticami ponazoriti podatke, zbrane v prvem delu ure, in jih predstaviti v obliki dvojiškega zapisa.

Dejavnost je uspešno združila izkustveno učenje, sodelovalno delo in uvod v digitalne kompetence. Aktivnosti so bile prilagojene starosti in predznanju učencev, kar je omogočilo vključitev vseh učencev, vključno s tistimi, ki imajo jezikovne ali druge izzive. Delavnica spodbuja kreativno razmišljanje, sodelovanje in razumevanje osnovnih principov delovanja računalnikov.

logo B RIN projekt barvni1 3
B RIN logo barvni1 3

Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.