DIGI.DR: Pametni digitalni državljani za odgovorno digitalno družbo

Digitalno okolje ni zgolj prihodnost – je naša sedanjost.

Da bi otroci in mladi postali odgovorni in kompetentni digitalni državljani, je nastal projekt Krepitev digitalnega državljanstva v slovenskih vzgojno-izobraževalnih zavodih (DIGI.DR), ki ga sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU.

Namenjen je krepitvi digitalnih kompetenc ter vzpostavitvi dobrih praks na področju medijske vzgoje in digitalnega državljanstva v slovenskih vrtcih in šolah. V okviru projekta bomo pripravili smernice, pedagoške pristope in učne materiale, ki bodo otrokom, mladim, strokovnim delavcem in staršem omogočili:

  • kritično razumevanje digitalnega okolja,
  • odgovorno uporabo informacij in
  • spodbujanje pozitivnih digitalnih interakcij.

S partnerji se bomo osredotočili na pripravo preventivnih vsebin za strokovne delavce, ki jih bodo uporabljali pri delu s starši in pri načrtovanju vzgojnega delovanja pri predšolski vzgoji. Na osnovnih in srednjih šolah bo poudarek na medijski vzgoji in razvoju digitalnega državljanstva, kjer bomo materiale prilagodili potrebam učencev, dijakov in njihovih učiteljev.

Projekt temelji na sodelovanju z vzgojno-izobraževalnimi zavodi, strokovnjaki na področju digitalizacije, starši in otroci, kar zagotavlja celovit pristop. Ključni cilji vključujejo ozaveščanje o pomenu digitalnega državljanstva, spodbujanje uporabe ustvarjenih orodij ter vključevanje širše javnosti za doseganje trajnih učinkov projekta.

Starši bodo bolje opremljeni za usmerjanje otrok v digitalnem svetu, učitelji bodo dobili preverjena orodja za poučevanje, otroci in mladi pa bodo razvili veščine za uspešno prihodnost v digitalni družbi.

Digitalne tehnologije so postale ključni del življenja in prinašajo izzive, ki segajo globoko v delovanje sodobne družbe, vključno z vzgojno-izobraževalnim sistemom. Spreminjajo status državljanstva in vplivajo na pripravljenost mladih za aktivno sodelovanje v družbi. Digitalno državljanstvo tako ni le tehnični koncept, temveč celovit okvir znanja, vrednot in spretnosti, ki omogoča aktivno in odgovorno delovanje posameznikov v digitalnem okolju.

Projekt DIGI.DR odgovarja na te izzive. Poudarek je na celovitem pristopu, ki povezuje strokovnjake, šole, starše in otroke ter temelji na vrednotah pluralne demokratične družbe.

Z uporabo koncepta digitalnega državljanstva, ki ga podpira Svet Evrope, projekt prispeva k zaščiti temeljnih pravic in dostojanstva. Prav tako omogoča vključitev digitalnih vsebin v vzgojno-izobraževalni sistem na način, ki spodbuja kritično razumevanje, etično uporabo in pozitivne digitalne interakcije.

S tem DIGI.DR ne gradi le digitalnih kompetenc, ampak tudi trajnostne temelje za bolj povezano, vključujočo in odgovorno družbo.

Potekal bo do aprila 2026.

Njegove vsebine bodo na voljo prek spletnega mesta projekta, portala SIO.si, Časorisovega portala za medijsko pismenost in spletnega časopisa za otroke Časoris.

Partnerji v projektu:

  • Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta,
  • Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede oziroma center Safe.si,
  • ARNES – Akademska in raziskovalna mreža Slovenije,
  • Časoris, zavod za informiranje in izobraževanje,
  • IPM Inštitut za politični menedžment,
  • Danes je nov dan, inštitut za druga vprašanja,
  • Zavod Radio študent,
  • LOGOUT, Center pomoči pri prekomerni rabi interneta,
  • Pedagoški inštitut in
  • Fakulteta za informacijske študije.
unnamed3