Izvedba projekta  MARiNKA za 6.,7. razred (2024/25) -2. delavnica

V torek, 28. januarja 2025, so učitelji projektnega tima izvedli delavnico za učence 6. in 7. razreda, ki sodelujejo v projektu MARiNKA. Namen delavnice je bil učencem na praktičen in zabaven način približati osnove računalniških sistemov, programiranja in dvojiškega sistema ter jih spodbuditi k logičnemu razmišljanju in reševanju problemov.

Delavnica 1: Programiranje robota Codey Rocky

  1. Uvod: Učenci so se spomnili prejšnje ure, kjer so se igrali igro “Programer in računalnik”. Nato so spoznali izobraževalnega robota Codey Rocky, ki omogoča učenje programiranja na zabaven način.
  2. Demonstracija: Učitelj je pokazal osnovne funkcije robota, kot so premikanje, uporaba senzorjev in izvajanje zvokov ter svetlobnih efektov. Učenci so se naučili osnov blokovnega programiranja v okolju mBlock.
  3. Naloga: Učenci so morali napisati program, s katerim bi robot našel izhod iz labirinta. Program je moral zaznati ovire, se ustaviti in zaviti ter nadaljevati pot do izhoda.
  4. Skupinsko delo: Učenci so bili razdeljeni v manjše skupine, kjer so pisali programe in jih preizkušali na pripravljenem labirintu. Učitelj je nudil individualno pomoč.
  5. Zaključek: Skupine so predstavile svoje rešitve in razpravljale o možnih izboljšavah programov.

Delavnica 2: Spoznavanje računalniških komponent

  1. Uvod: Učenci so spoznali, kaj je računalnik in njegove osnovne komponente, kot so procesor, pomnilnik in vhodno-izhodne naprave. Predstavili so osnove Von Neumannove arhitekture.
  2. Igra “Človeški računalnik”: Učenci so igrali vloge različnih komponent računalnika in vhodno-izhodnih naprav. Vsaka skupina je sestavila funkcionalen računalniški sistem in reševala naloge, ki jih je imel “procesor”.
  3. Igra “Tehnična podpora”: Učenci so reševali težave, povezane z računalniki, preko Kahoot kviza. Skupine so iskale rešitve za različne težave, kot so neprižgan računalnik, nedelujoč internet in zrušeni programi.

Delavnica 3: Razumevanje dvojiškega sistema

  1. Uvod: Učenci so se seznanili s tem, kako računalniki shranjujejo podatke kot številke. Spoznali so ASCII kodo in pretvorbo števil v binarno obliko.
  2. Dvojiški sistem: Učenci so se naučili, kako se dvojiški sistem uporablja v digitalnih napravah. Sodelovali so v dejavnostih, kjer so s karticami predstavljali števila v dvojiškem sistemu.
  3. Čarovniški trik: Učenci so uporabili znanje dvojiškega sistema za ugotavljanje številk, ki so si jih zamislili sošolci. S tem so utrdili razumevanje binarnega sistema.

Vsaka delavnica je bila zasnovana tako, da je spodbujala timsko delo, logično razmišljanje in razumevanje osnovnih konceptov računalniških sistemov. Učenci so se skozi igro in praktične naloge naučili pomembnih veščin, ki so ključne za razumevanje delovanja digitalnih naprav.

LOGO MARiNKA

Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jihzahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja. #BRIN 

#NextGenerationEU #MVI #UP