Projekt MARiNKA (Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti) je raziskovalno-aplikativni projekt, ki uvaja temeljne vsebine računalništva in informatike (RIN) v osnovnošolski pouk. Sodelujejo Univerza na Primorskem (FAMNIT in Pedagoška fakulteta), Univerza v Ljubljani (Fakulteta za računalništvo in informatiko) ter deset osnovnih šol iz različnih delov Slovenije. Glavni cilj projekta je opremiti učence s ključnimi znanji za prihodnost in jih spodbuditi, da postanejo ustvarjalci inovativnih digitalnih rešitev.

Ena izmed izvedenih delavnic z naslovom “Programiraj in sledi algoritmu” je bila izvedena na OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled in namenjena učencem 6. razreda. V treh šolskih urah so se učenci najprej seznanili z osnovnimi pojmi, kot so algoritmi in njihova pravilna izvedba, nato pa teoretično znanje uporabili v praksi. S pomočjo Lego Education Spike kompletov in aplikacije Scratch za Spike so sestavili in programirali robote, ki so sledili določeni poti. Med delavnico so učenci načrtovali algoritem, ga testirali in izboljševali, pri čemer so se soočali z izzivi in iskali rešitve. Poseben poudarek je bil na sodelovanju, saj so učenci v skupinah razdelili naloge in združili moči pri premagovanju težav.

Rezultati so pokazali velik napredek v razumevanju pojmov, kot so algoritmi, spremenljivke in načrtovanje korakov. Pred delavnico mnogi niso poznali osnov programiranja, po zaključku pa so lahko samostojno načrtovali in prilagodili algoritem ter prepoznali pomen pravilnega zaporedja ukazov. Učenci so izrazili navdušenje nad praktičnim delom, saj so svoje ideje lahko videli v delovanju robotov. Eden izmed njih je zapisal: “Počutil sem se ponosnega, ko sem videl, da robot sledi mojemu programu.”

Projekt MARiNKA združuje inovativno poučevanje in raziskovanje, s čimer predstavlja model dobre prakse za vključevanje digitalnih veščin v osnovnošolsko izobraževanje. Učenci ne pridobivajo le tehničnih znanj, temveč tudi kompetence za reševanje problemov, logično razmišljanje in sodelovanje. To je pomemben korak k pripravi mladih na prihodnost, ki bo temeljila na tehnologiji in inovacijah.
Zapisala: Aleksandra Frelih