Ime projekta: Podatkovna pismenost na predmetni stopnji
Akronim: DALI4US
Opis projekta:
Primarni namen projekta DALI4US je povečati ozaveščenost učiteljev osnovnih šol o pomenu podatkovne pismenosti. Projekt si prizadeva izboljšati učne kompetence učiteljev z zagotavljanjem ustreznih tehnoloških in pedagoških orodij ter strokovnega usposabljanja. Celovit sistem podpore bo učiteljem omogočil, da samozavestno vključijo podatkovno pismenost v svoj pouk ter tako učence pripravijo, da postanejo informirani in odgovorni državljani v digitalni družbi.
Cilji projekta:
- Zgodnje uvajanje v podatkovno pismenost: Učencem predmetne stopnje (starih od 10 do 12 let) predstaviti podatkovno pismenost z namenom spodbujanja kritičnega mišljenja in razvijanja veščin reševanja problemov skozi razumevanje resničnih izzivov s pomočjo podatkov.
- Opolnomočenje učiteljev: Opremljanje učiteljev osnovnih šol s potrebno samozavestjo, znanjem, veščinami in pristopom za učinkovito poučevanje podatkovne pismenosti.
- Celovit in interdisciplinaren pristop: Zagotavljanje celostnega in interdisciplinarnega okvira za poučevanje podatkovne pismenosti, posebej prilagojenega učencem osnovne šole, starim od 10 do 12 let.
- Razvoj prilagojenega okvira: Razvoj okvira za podatkovno pismenost, ki je posebej prilagojen potrebam učencev višjih razredov osnovne šole.
- Prilagoditev programske opreme Orange Data Mining: Prilagoditev programske opreme Orange Data Mining izobraževalnim potrebam osnovnih šol, da bo dostopna in enostavna za uporabo na različnih platformah.
- Programi strokovnega usposabljanja: Ustvarjanje in izvajanje programov strokovnega razvoja za učitelje in šolske vodje, ki jim bodo omogočili učinkovito vključitev podatkovne pismenosti v poučevanje.
Koordinator projekta: SCRIPT Luksemburg (Service de coordination de la recherche et de l-innovation pédagogiques et technologiques)
Partnerji projekta:
- Univerza v Ljubljani
- Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
- Revelo Slovenija
- Dublin West Education Center
- H2 Learning
- IFEN Luksemburg (pridruženi partner)
Trajanje projekta: 1. januar 2024 do 31. december 2026